ارتباط مستقیم با لیموکتاب :
0
%15

کتاب اصول و مبانی سخنوری و فن بیان به روش TED اثر کریس اندرسون

قیمت اصلی 260،000 تومان بود.قیمت فعلی 220،000 تومان است.

کتاب اصول و مبانی سخنوری و فن بیان به روش TED اثر کریس اندرسون ترجمه محسن شعبانی از نشر یوشیتا

شناسه محصول: lk1005 دسته: برچسب:

توضیحات

 

کتاب اصول و مبانی سخنوری و فن بیان به روش TED اثر کریس اندرسون ترجمه محسن شعبانی از نشر یوشیتا

 

معرفی کتاب اصول و مبانی سخنوری و فن بیان به روش TED:

کریس اندرسون، مدیرعامل و برگزارکننده‌ی مجموعه برنامه‌های تد در سال 2016 اصول و مبانی سخنوری و فن بیان به روش TED را به مخاطبان مشتاق این برنامه عرضه کرد. چیزی نگذشت که این کتاب به یکی از پرفروش‌ترین‌های فهرست نیویورک تایمز تبدیل شد و توانست به‌اندازه‌ی سخنرانی‌های تد توجه مخاطبان را به خود جلب کند.

 

درباره‌ی کتاب اصول و مبانی سخنوری و فن بیان به‌ روش TED:

کریس اندرسون (Chris Anderson)، حاصل تجربیات چندین‌ساله‌ی خود از چگونه سخن گفتن یک فرد تأثیرگذار را در قالب کتاب اصول و مبانی سخنوری و فن بیان به روش TED(Ted Talks: The Official TED Guide to Public Speaking) در اختیار مخاطبان خود قرار داده است.

بسیاری از ما تابه‌حال حداقل یکی از سخنرانی‌های تد را دیده‌ایم و قدرت جذب بالای سخنران‌های آن را لمس کرده‌ایم. احتمالاً با خود فکر کرده‌ایم بخش زیادی از تأثیری که آن متخصص بر مخاطبانش می‌گذارد، جدای از محتوای مطالبش، به تکنیک‌هایی که به کار می‌برد مربوط است.

می‌توانیم درباره‌ی مهم‌ترین مسئله‌ی جهان صحبت کنیم و هیچ اثری در مخاطب خود به‌جا نگذاریم. احتمالاً این یکی از بدترین تجربیات هرکدام از ما بوده است؛ زمانی که اصرار داشتیم اهمیت قضیه‌ای را به طرف مقابل برسانیم و از این کار ناتوان بودیم؛ یا زمانی که به‌دلیل مسلط نبودن بر جملاتمان نتوانستیم شایستگی و توانایی‌های خود را نشان دهیم. کریس اندرسون با در اختیار داشتن منبعی غنی از موفق‌ترین تجربیات در سخنوری، اصول و مبانی سخنوری و فن بیان به روش TED را برای کمک به همه‌ی افرادی که این دغدغه را دارند تهیه کرده است.

کتاب اصول و مبانی سخنوری و فن بیان به روش TED، دستورالعمل خلق سخنرانی‌ای را در اختیار ما قرار می‌دهد که فراموش‌نشدنی باشد و در ذهن شنوندگان تحول ایجاد کند. اگر بلد باشیم چطور صحبت کنیم، می‌توانیم کل سالن را در شوک فرو ببریم و نگاه مخاطبانمان به جهان را زیرورو کنیم. اگر کارمان را بلد باشیم، می‌توانیم به‌نحوی صحبت کنیم که از هرگونه نوشته‌ای مؤثرتر باشد.

کتاب اصول و مبانی سخنوری و فن بیان به روش TED، ما را تبدیل به سخنرانی می‌کند که قادر است توجه تمام شنوندگان سالن را معطوف به خود کند. برای یک سخنرانی خوب، هیچ فرمول ثابتی وجود ندارد، اما تکنیک‌هایی هست که می‌توان به کمک آن‌ها مهارت‌های هر سخنرانی را ارتقا داد.

 

نکوداشت های کتاب اصول و مبانی سخنوری و فن بیان به روش TED:

  • راهنمایی‌های کریس اندرسون نکات مهمی مانند نحوه‌ی برقرار کردن ارتباط شخصی با مخاطب، توضیح دادن موضوعات پیچیده با مخاطبان عام، آماده کردن ذهن مخاطبان برای شنیدن حقایق جدید و دور از انتظارشان، مدیریت اضطراب و تقویت حس مجری بودن را شامل می‌شود. به بیان مختصر این کتاب، دستورالعملی ارزشمند و مفید برای طرف‌داران تد است. (پابلیشرز ویکلی)
  • کریس اندرسون در کتابش رازهای پشت‌پرده‌ی بهترین اجراها و سخنرانی‌های تد را با ما در میان می‌گذارد. او معتقد است که تکنیک‌های لازم برای یک سخنرانی طوفانی را می‌توان به هرکسی آموزش داد. خوانندگان می‌توانند در هر سخنرانی و جمعی از تکنیک‌های آموزش‌داده‌شده در کتاب اصول و مبانی سخنوری و فن بیان به روش TED استفاده کنند. (بوک لیست)

کتاب اصول و مبانی سخنوری و فن بیان به روش TED مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به همه‌ی مخاطبان سخنرانی‌های تد و سایر افرادی که دوست دارند در سطح ابتدایی یا حرفه‌ای به مهارت بالایی در تأثیرگذار صحبت کردن برسند توصیه می‌شود.

 

با کریس اندرسون بیشتر آشنا شویم:

کریس اندرسون، متولد سال 1957، برگزارکننده‌ی مجموعه برنامه‌های تد (TED) است. پس از این‌که از دانشگاه آکسفورد فارغ‌التحصیل شد، در زمینه‌ی روزنامه‌نگاری فعالیت خود را آغاز کرد. او در راه‌اندازی بیش از صد مجله و وب‌سایت مشارکت کرد و درنهایت از سال 2001، تمام وقت خود را به برپاکردن مؤسسه‌ی غیرانتفاعی تد اختصاص داد.

 

در بخشی از کتاب اصول و مبانی سخنوری و فن بیان به روش TED می‌خوانیم:

«جالب است بدانید تقریباً همه‌ی انسان‌ها احساس ترس را تجربه کرده‌اند و جالب‌تر اینکه در نظرسنجی‌هایی که از مردم پرسیده شده از چه چیزی بیشتر از همه می‌ترسند، اغلب ترس از سخنرانی در رأس همه ترس‌ها حتی بیشتر از ترس از مار، ارتفاع و یا مرگ قرار گرفته است. چطور چنین چیزی ممکن است؟ آن هم در این حالت که هیچ خطری شما را تهدید نمی‌کند! قرار هم نیست که از روی صحنه به پایین پرت شوید، حاضران در جلسه هم که قرار نیست به شما حمله کنند، پس این همه اضطراب و تشویش برای چیست!؟ این ترس برای این است که ممکن است اعتبار شما نه تنها در آن لحظه بلکه در بلندمدت به خطر بیفتد. اینکه دیگران در مورد ما چه فکر می‌کنند، اهمیت بسیار زیادی دارد. ما انسان‌ها اساساً موجوداتی اجتماعی هستیم. ما به محبت،‌ احترام و حمایت یکدیگر نیاز داریم. خوشبختی ما در آینده به میزان تکان‌دهنده‌ای به این واقعیت‌ها بستگی دارد. ما این‌طور احساس می‌کنیم که آنچه بر روی یک صحنه سخنرانی اتفاق می‌افتد، خوب یا بد، تا حد زیادی بر اعتبار اجتماعی ما تاثیر خواهد گذاشت.»

«کسی ماسک را به عنوان یک سخنران عالی نمی‌شناخت. اما اون آن روز حرف‌هایی زد که برای شرکتش نقطه عطف بود. شرکت اسپیس ایکس تا آن روز دو بار در پرتاب موشک شکست خورده بود. آن روز سومین باری بود که می‌خواستند آن را پرتاب کنند و همه می‌دانستند که اگر این بار هم شکست بخورند شرکت تعطیل خواهد شد. موشک «فالکون» بر روی سکوی پرتاب ناگهان خاموش شد و دقیقاً در پی این ناکامی، فاجعه اتفاق افتاد و فضاپیما منفجر شد. حدود 350 کارمند گرد هم آمدند و همانگونه که «دالی سینگ» -مدیر بخش استعدادیابی- تعریف می‌کند، یأس و ناامیدی در فضا موج می‌زد. ماسک آمد تا برایشان سخنرانی کند. او گفت که آنها همیشه می‌دانستند که این کار چقدر مشکل است اما برخلاف آنچه روی داده، امروز کاری را به انجام رسانده بودند که حتی کشورهای دیگر هم نمی‌توانند آن را انجام دهند، چه برسد به شرکت‌های دیگر.»

«حالا که به گذشته برمی‌گردم و آن سخنرانی را می‌بینم، اصلاً احساس خوبی ندارم، خیلی… اگر می‌خواستم این سخنرانی را امروز نقد کنم، صدها مورد بود که تغییر می‌دادم و اولین مورد آن تی‌شرت سفید چروکی بود که به تن داشتم. با وجود این من به دقت آنچه را که می‌خواستم بگویم آماده کرده بودم. می‌دانستم که برخی از حاضران از ادامه تدتاک ناامید بودند. اگر تنها می‌توانستم دلیلی بیاورم و آن طرفدارها را هیجان‌زده کنم، شاید شرایط تغییر می‌کرد. بسیاری از بیننده‌های کنفرانس کسانی بودند که به خاطر ورشکستگی‌های اخیر شرکت‌های تجارت الکترونیک به اندازه‌ی من از ضرر و زیان در کسب‌وکارشان آسیب دیده بودند: آیا ممکن بود بتوانم از این موضوع استفاده کنم و با آنها ارتباط برقرار کنم؟»

 

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجم
پیشگفتار: عصر جدید آتش
بخش اول: اصول و مبانی
فصل اول: فن سخنرانی
فصل دوم: ایده‌پردازی
فصل سوم: تله‌های متداول
فصل چهارم: خط سیر سخنرانی
بخش دوم: ابزار سخنرانی
فصل پنجم: ارتباط
فصل ششم: داستان‌پردازی
فصل هفتم: توضیحات
فصل هشتم: متقاعد کردن
فصل نهم: الهام ‌بخشیدن
بخش سوم: فرایند آمادگی
فصل دهم: استفاده از ابزارهای سمعی-بصری
فصل یازدهم: نت‌برداری
فصل دوازدهم: تمرین کردن
فصل سیزدهم: آغاز و پایان سخنرانی
بخش چهارم: روی صحنه
فصل چهاردهم: تیپ و ظاهر یک سخنران
فصل پانزدهم: آمادگی ذهنی
فصل شانزدهم: ساختار
فصل هفدهم: صدا و حضور
فصل هجدهم: ابداع سبک
بخش پنجم: انعکاس
فصل نوزدهم: انقلاب در عرصه سخنرانی
فصل بیستم: چرا این موضوع مهم‌ است
فصل بیست‌ویکم: نوبت شما

 

توضیحات تکمیلی

وزن 240 گرم
ابعاد 21 × 14 × 2 سانتیمتر
نویسنده

کریس اندرسون

انتشارات

یوشیتا

مترجم

محسن شعبانی

موضوع

سخنوری و فن بیان

شابک

9786225911253

نوع کاغذ

بالک

جلد

شومیز

تعداد صفحات

240

گروه سنی

بزرگسال, جوان و نوجوان

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کتاب اصول و مبانی سخنوری و فن بیان به روش TED اثر کریس اندرسون”